Klik op de datum links
NIEUWS
toon ouder nieuws
Stadsdebat Luchtkwaliteit Utrecht nav. rapport van de Rekenkamer Verslag

Persbericht: Movares rapport: KvU beter dan meer asfalt. Lemma: ‘binnen de bak’ is mogelijk

Bewonersorganisaties en KvU schreven een brief over het advies voor richtlijnen MER

Raad Utrecht laat zich voorlichten over het proces Planstudies. KvU schreef een e-mail vooraf

Wethouder Lintmeijer start actie 80=pr8ig. 8:30 u, Koningsweg boven A27. Lees het persbericht

Provinciale Staten debatteerden over Planstudies. KvU was erbij. Zie ook onze voorafgaande brief

KvU sprak met diverse universitaire onderzoeksgroepen olv. Jacqueline Cramer, directeur UCAD

Statencie MME: Van Lunteren: Rijkswaterstaat wil 120 km/uur op de Ring

rondetafelgesprek olv. wethouder Lintmeijer. De Kracht van Utrecht sprak mee.



KvU 2.0

Aanmelding Nieuwsbrief

U kunt zich abonneren op onze email Nieuwsbrieven Kracht van Utrecht en Vrienden van Amelisweerd, via http://ymlp.com/signup.php?id=gesbmqhgmgb.
Hier zijn voor u geen kosten aan verbonden. Een vrijwillige donatie stellen wij op prijs op Triodosbank 390 49 23 29 t.n.v. Stichting Onderzoek en Educatie Stad en Amelisweerd. (Stichting Soesa, een ANBI-erkende instelling).
Vink Nieuwsbrief ontvangen aan en in geval van een donatie/vrijwillige bijdrage ook donateur


De Kracht van Utrecht: ons burgerinitiatief

De Kracht van Utrecht is een burgerinitiatief. Als betrokken burgers willen wij onze prachtige stad en de fantastische omgeving mooi, groen, historisch en plezierig houden én de economische groeimogelijkheden van onze regio volop kansen geven. We hebben de handen ineen geslagen om deze dubbele doelstelling te realiseren.

We doen dat niet alleen, we werken hierbij intensief samen met bewonersorganisaties, bedrijven en overheden.

In De Kracht van Utrecht schetsen we een onderbouwd alternatief voor de grootschalige, fysieke en kostbare aanpassing van de Ring Utrecht: in combinatie met slimme maatregelen op het gebied van ruimtelijke ordening, beprijzen van mobiliteit en mobiliteitsmanagement zorgt een uitgebreid openbaar vervoer- en fietsnetwerk voor verbetering van de bereikbaarheid en de leefbaarheid. In deze aanpak volgen we de zogenaamde Ladder van Verdaas. naar boven

Volgens de Ladder van Verdaas verbeter je in 7 opvolgende treden de bereikbaarheid, met zo min mogelijk nadelen voor de omgeving. In de eerste 4 treden gebeurt dit zonder de ruimte voor de auto te vergroten, in de vijfde wordt de bestaande infrastructuur zo efficient mogelijk gebruikt. Door goed in te zetten op deze 5 eerste treden wordt de regio beter met fiets en OV bereikbaar terwijl de druk van het autoverkeer afneemt.

De Kracht van Utrecht vormt een duurzaam, regionaal alternatief voor de toekomst van de mobiliteit in de Utrechtse regio in 2030. Het eerste rapport verscheen in samenwerking met de Natuur- en Milieufederatie Utrecht in april 2009. Het tweede rapport, De Kracht van Utrecht 2.0, verscheen in september 2010 en kwam tot stand in nauwe samenwerking met marktpartijen APPM, Stratagem en Strukton Rail. Zij ondersteunen ons in de uitwerking, zonder ons hiervoor kosten in rekening te brengen. naar boven

De Kracht van Utrecht - Het team

Gerrit Jan Bakker
Gerard Cats
Jan Fransen
Ria Glas
Jan Korff de Gidts (voor meer info: 06 3363 0344)
Jos Kloppenborg
Richard Kres
Jan Morren naar boven

In 2011:

MER 2e fase